Visit Saaremaa kampaaniad 2020

2020. aasta kevad oli ootamatu. Visit Saaremaa reageeris olukorrale kiiresti ja vastavalt ning viis läbi mitmeid kampaaniaid.  Sõna on saanud kohalikud, tehtud on mainekujunduslikke kampaaniaid ja kokku pandud ka konkreetseid häid pakkumisi. Kõik ikka selleks, et inimesed reisiksid sel aastal siinsetele saartele. Tutvu lähemalt tänavu aasta Visit Saaremaa poolt loodud kampaaniatega.

#PostkaartSaaremaalt ja #PostkaartSaaremaale 

Olemus: mainekujunduslik kampaania

Kampaania periood: 30. märts - 1. mai 2020 

Kevadel 2020 püüdis Saaremaa palju meediatähelepanu koroonakriisiga seoses. Saaremaal oli kõige suurem nakatumiste hulk. Kümned ja kümned tuttavad hakkasid küsima igapäevaselt “Kuidas teil seal saarel läheb?”, “Kas saate hakkama?!”, “Mis olukord saarel valitseb?”. Murelikke päringuid ja kaasaelamist tuli ka Visit Saaremaa sotsiaalmeediasse ja turismiinfo kanalitesse.

Kuigi läbi meedia tundus, et olukord on siin hull, siis tegelikult oli suur osa inimesi, kes elasid oma rahulikku igapäevaelu, küll tavapärasest teistsuguses võtmes. 

Kutsusime saarlasi üles jagama hetki oma igapäevaelust näitamaks, et meil siin päike paistab ja loodus tärkab ning tegeleme oma tavaliste igapäevatoimetustega. See oli kampaania #PostkaartSaaremaalt. 

Visit Saaremaa palus ka Eesti tuntud inimestel saata oma videotervitused, kus nad tervitasid oma tuttavaid saarlasi ning ütlesid, mida nad teeksid esimese asjana, kui saavad taas Saaremaale sõita. Kokku näitas Visit Saaremaa oma sotsiaalmeedia kanalites kahteteist videopostkaarti ehk #PostkaartSaaremaale.

21. aprillil 2020 kell 21.00 viidi sotsiaalmeedias läbi ühisaktsioon, kus sajad saarlased postitasid ühel ajahetkel oma virtuaalsed postkaardid ning sotsiaalmeedia uudisvood täitusid postkaartidega.

Läbiviimise koht: sotsiaalmeedia 

Kampaania levik: #postkaartsaaremaalt postituste levik Visit Saaremaa Facebookis ca 108 000 kontakti, lisaks postitused Instagramis. Videopostkaartide #postkaartsaaremaale levik Visit Saaremaa Facebookis ca 93 800 vaatamiseni, Instagramis jõudsid videod ca 10 000 vaatamiseni. Avalikud postitused inimeste poolt: 800+ avalikku postitust Instagramis, postitused privaatsetel kontodel ning Facebookis. 

Lisaks: Eesti Rahvus Ringhäälingu heategevuslik erisaade “Aitame Saaremaad” näitas saarlaste saadetud ja Saaremaale saadetud postkaarte, Koeru keskkooli õpilased valmistasid ja saatsid posti teel 56 postkaarti Saaremaa toetuseks.

Saare maakonna ettevõtjate tunnustamisüritusel 2020 pälvis MTÜ Visit Saaremaa aasta turundusteo tiitli.

postkaartsaaremaalt
postkaartsaaremaale kalle sepp

“Selle suve superpakkumised” 

Olemus: müügikampaania 

Kampaania periood: 11. - 24. mai 2020 

Eriolukorra lõppu ajastasime müügikampaania, mille sõnumiks oli, et nii soodsalt kui sel suvel, ei saa sa enam iialgi Saaremaal, Muhus, Vilsandil, Abrukal puhata. Kampaania sõnumi võimendamiseks kaasati kohalikud saarlased, kellele suur osa kampaanias osalenud ettevõtetest oli välja pannud motivatsioonipaketid. Kui osteti pakett või teatud hulk pakette, siis saarlane, kes neid kampaaniani suunas, sai endale kingituse (näiteks tasuta külastuskeskuse pääsme, saunapääsme vms). Kokku osales kampaanias 22 turismiettevõtet. 

Läbiviimise koht: sotsiaalmeedia 

Levik: sotsiaalmeedias orgaaniline levik ja sponsoreeritud reklaam. Kokku külastati Visit Saaremaa müügikampaania pakkumiste lehte ca 25 000 korda, saarlastele suunatud pakkumiste lehte ca 12 000 korda. Keskmine lehel viibimise aeg 1 min ja 20 sek. Sponsoreeritud reklaam jõudis 16 000 inimeseni. 

Kajastused: kohalik meedia, Delfi.

saarlase võimalus reklaam
puhka Saaremaal reklaam

“Ennegi Saaremaal torme nähtud. Tule ja randu meitel”

Olemus: mainekujunduslik kampaania 

Kampaania periood: 2. - 22. juuni 2020 

Välikampaaniaga pealinnas kutsuti kõiki taas siinsetele saartele külla, sõnumiks oli “Ennegi Saaremaal torme nähtud. Tule ja randu meitel”. Pildil oli stiliseeritud viikingipaar, kes on rannas, nad on kohale jõudnud; naine on ka lapseootel, see randumine on uue elu algus. Kokku näidati reklaami 8-l staatilisel reklaamtahvlil Tallinnas, mis asusid maanteede ääres. Kampaania eesmärgiks oli olla nähtaval just Tallinnas ja kutsuda Saaremaale reisima. 

Plakatid asusid Keklinna, Kristiine, Pirita, Haabersti ja Mustamäe linnaosades. 

Läbiviimise koht: välireklaam Tallinnas

Välireklaami levik: ca 2 miljonit kontakti 

Lisaks jooksis Visit Saaremaa sotsiaalmeedia kanalites sponsoreeritud reklaam sama pildi ja sõnumiga, mis suunas Visit Saaremaa lehele, kus kirjas 10 põhust siinsetele saartele reisimiseks. 

Sotsiaalmeedia kampaania oli segmenteeritud meeste ja naiste vahel, Harjumaa ja Tallinna ning muu Eesti vahel, mille puhul välistati Saaremaa piirkond ehk et saarlasteni antud sotsiaalmeedia reklaam ei jõudnud. 

Reklaami levik: kokku jõudis reklaam veidi üle 50 000 inimeseni ja nähti üle 100 000 korra. 

tule ja randu meitel visit saaremaa
visit saaremaa tule ja randu meitel

“Meie oleme vabad. Kus oled Sina?” 

Põhikampaaniaid toetavad kampaaniad, mis suunatud taasturundusele. 

Müügi- ja välikampaaniaga samal ajal olid Visit Saaremaa sotsiaalmeedias ka viis reklaami, mille sõnumiks “Meie oleme vabad! Kus oled Sina?”. Kujunduses on kasutatud armsaid loomapilte, kus hüljes piilub kivi tagant või rebane nuusutab võililleõit. Neid kasutati müügikampaania taasturunduse kampaania puhul ehk et oli suunatud inimestele, kes olid viimase 30 päeva jooksul käinud müügikampaania lehel. Välistatud oli inimesed, kes asusid Saaremaal. Uute bänneritega suunasime huvilised Visit Saaremaa lehele, kus kirjas 10 põhjust, miks Saaremaale ja ümberkaudsetele saartele reisida.

Reklaami levik:  kampaanat nähti ligi 8 000 korda.

me oleme vabad saaremaa
me oleme vabad saaremaa rebane

“Teretulemast Saaremaale!”

Sotsiaalmeedia kampaania, mis suunatud Lätti ja Leetu.

Kampaania periood: 16. juuni - 8. juuli  

Mõlema riigi puhul oli kampaania suunatud pealinna ja nende ümberkaudsetele piirkondadele. Sotsiaalmeedia postituse kaastekstis oli kirjas, et saared on avatud ja saarlased ootavad külla. Siinsed kohvikud-restoranid on avatud, hotellid-spaad ootavad külastajaid. 

Kampaania levik: kampaania jõudis 115 000 inimeseni ning nähti veidi alla 300 000 korra. Reklaamidega suunati külastajad Visit Saaremaa kodulehele, kus kirjas 10 põhjust Saaremaale reisimiseks. Tasuliste reklaamidega jõuti Visit Saaremaa vastavate läti ja leedu keelsetele lehtedele veidi üle 3000 korra. Kampaania perioodil külastati antud lehti kokku pea 11 000 korral.

teretulemast saaremaale leedu
teretulemast saaremaale läti

“Aitäh, et käisid külas! Tule uijesti meitele!”

Olemus: mainekujunduslik kampaania

Kampaania periood: 21. oktoober - 11. november 

Kevad 2020 oli ootamatu, kuid suve lõpus, kui küsisime turismiettevõtjatelt tagasisidet, tuli vastuseks, et mitmete jaoks möödus hooaeg kardetust paremini. Tekkis idee öelda koos ettevõtete esindajatega “Aitäh!” kõigile, kes see suvi meile külla jõudsid. Koostöös ettevõtetega valmis 1,18 minutit pikk video. 

Video orgaaniline levik Visit Saaremaa sotsiaalmeedias: ca 28 000 inimest

Sponsoreeritud reklaamid on veel üleval ning on suunatud Tallinna piirkonnale ja ülejäänud Eestile, Saare maakond on sihtrühmast välistatud. Sponsoreeritud reklaamiga kogutakse Visit Saaremaa uudiskirjaga liitujaid, et pakkuda põhjuseid ja ideid, miks taas Saaremaale sõita. 

Toetav tegevus: digireklaam 24 ekraanil Viru keskuses, 20 ekraanil Solarise keskuses perioodil 27. oktoober - 2. november, 9. - 16. november. Printreklaam ja sisuturundusartikkel Eesti Päevalehe lisaväljaandes “Puhka ja lõõgastu”, mis ilmus 21. oktoobril. 

Visit Saaremaa kampaania
visit saaremaa kampaania

Viimati muudetud: 1. dets. 2021

Ei leidnud vastust? Võtke ühendust.