Turismiäri on aastatega järjest enam ja enam kolinud Internetti. Reisiideid ammutatakse sotsiaalmeedia postitustest, enne reisiotsuse tegemist uuritakse erinevaid arvustusi veebist, broneeringud tehakse elektrooniliselt. Just seetõttu on ülioluline, et nii sihtkoha kui ettevõtja elektroonilised kanalid oleksid atraktiivsed, informatiivsed ja heal tasemel.
EAS Turismiarenduskeskus on seisukohal, et piirkonna külastatavust, konkurentsivõimet ja piirkonna turismitulu mõjutab enam inspiratsioonifaas ehk külastajale tuleb atraktiivne info koju kätte viia. 98% külastajatest saavad Eestis liikudes oma informatsiooni ilma turismiinfokeskusi kohapeal külastamata. 2012-2019 langes turismiinfokeskuste kohapealsete külastuse arv 16%, kuid samal ajal on Eestis külastavate turistide arv tõusnud 25%. Kui kohapealsete külastuste koguarv on 121 000 siis visitestonia.com veebi samade maakondade Unique Page Views on 2,7 miljonit. Kuna valdav osa külastajaid saab informatsiooni kätte elektroonilistest kanalitest, on võtmetähtsusega kvaliteetse turismiinfo kättesaadavus kõikides võimalikes kanalites.
Sellest tulenevalt on EAS järgmisest aastast suurendanud veelgi fookust digivõimalustele. Maakondlikele partneritele (kelleks Saaremaal on Visit Saaremaa) sihtfinantseerimise lepingu alusel eraldatavad vahendid on edaspidi mõeldud ainult andmehaldusele. See tähendab
- com/puhkaeestis.ee objektide andmete sisestamist, uuendamist, kontrollimist
- ettevõtete nõustamist ja koolitamist
- nähtavuse ja kvaliteedi parandamist
Visit Saaremaa on oma digitaalsetele kanalitele (eriti sotsiaalmeediale) juba mitu aastat suurt rõhku pannud. Sama suunda plaanime ka jätkata. Aasta lõpetuseks on sobiv üles rivistada selle aasta parimad tulemused.

KÕIGE ROHKEM
REAKTSIOONE
24. septembril postitatud Maanus Masingu virmaliste foto sai postituse ja jagamiste all kokku 1827 reaktsiooni (like, love jne)
KÕIGE ROHKEM KOMMENTAARE

14. veebruaril tehtud praami ja silla küsitlusel hääletas 3000 inimest ja eraldi kommentaari jättis veel 193 inimest.
KÕIGE SUUREM LEVI
4. mail postitasime video, millega näitasime, et piirangud on kadunud ja Saaremaa ettevõtjad ootavad taas külalisi. Kokku jõudis see video 31 510 inimeseni.

KÕIGE ROHKEM
REAKTSIOONE
9. augustil postitatud Kuressaare kesklinna "Meri, meri, meri" silt sai kokku 1012 reaktsiooni.
KÕIGE ROHKEM KOMMENTAARE
2. aprillil ühinesime Eesti ajakirjade mustvalgete kaanefotode aktsiooniga ning pilt "MO Saaremaa" kaanest sai 20 kommentaari.
KÕIGE SUUREM LEVI
21. novembril postitatud kaunis droonifoto Kuressaare linnusest jõudis 15 800 inimeseni.
