Turismimessidega paralleelselt ja sarnaselt on viimastel aastatel EAS Turismiarenduskeskuse eestvedamisel toimunud palju erinevaid ettevõtetevahelisi kontaktüritusi (B2B workshop). Etteantud tiheda ajakava järgi toimuvad üks ühele kohtumised, kus üks osapool pakub oma teenust/toodet/sihtkohta ja teine osapool otsib uusi põnevaid reisielamusi, mida oma klientidele müüa. Visit Saaremaa on selliseid kohtumisi varasemalt pidanud näiteks Soome, Venemaa ja Saksamaa reisikorraldajatega.
B2B workshopid on kolinud Internetti
Tänases muutunud ühiskonnas on enamik eelseisvatest turismimessides kas edasi lükatud või sootuks ära jäetud. Ettevõtetevahelised kohtumised on vastastikku laua taga istumise asemel kolinud Internetti. Varasemalt tähendasid sellised kohtumised emmale-kummale või suisa mõlemale osapoolele ürituse toimumispaika reisimist. See oli aeganõudev ja kulukas. Mida kaugemal üritus toimus, seda suuremad olid kulud. Kuna aega ja raha ei ole kunagi piisavalt, tuli teinekord taolistest sündmustest loobuda. Arvuti ekraani vahendusel kohtumine „röövib“ kindlasti mingi osa vahetu suhtluse emotsioonist, kuid loob samas lisavõimalusi, mida varem ei olnud. Tänu sellele on Visit Saaremaa saanud viimastel kuudel osaleda mitmetel online kontaktüritustel, mis päriselus toimumise korral oleksid võib-olla kättesaamatuks jäänud.

50 kohtumist 12 riigi reisikorraldajaga
Esimene taoline elektrooniline kohtumiste sari toimus 31.08.-02.09 Jaapani reisikorraldajatele mõeldud JATA Online Travel Mart raames. Üks ühele kohtumiste ajal said üksteist Jaapani reisikorraldajat ülevaate Saaremaast. Olgugi, et tegu on meie jaoks kauge kandi ja mitte esmase tähtsusega sihtturuga, olid jaapanlaste eelteadmised võrdlemisi head. Mõned neist olid varem ka Eestis käinud ja esitasid väga konkreetseid lisaküsimusi (transpordiühenduste, kultuurisündmuste (Saaremaa Ooperipäevad) ja toidu kohta).
Järgmine analoogne kontaktüritus oli Rendezvous Baltics, kus Baltikumi ettevõtted ja regioonid tutvustasid enda tooteid/teenuseid Euroopa reisifirmadele. Visit Saaremaa kohtus viieteistkümne reisiettevõtjaga nii naaberriikidest kui ka näiteks Inglismaalt, Saksamaalt, Prantsusmaalt ja Hispaaniast. Enamik neist olid Eestis käinud ja mõni oli jõudnud ka Saaremaale. Saaremaa maine (isegi nende seas, kes ei olnud siin ise käinud) oli kutsuv. Oli kuuldud, et see on kena koht. Enim positiivset tagasisidet sai kohaliku toidu teema ja eraldatuse fakt (rahvastiku tihedus madal, ei pea kartma suuri rahvahulki). Päris mitmed reisikorraldajad, kellega kohtuti, juba müüsid Eesti reise ja otsisid uusi võimalusi oma tootevaliku laiendamiseks.
Visit Finland & Visit Estonia koostöös toimus oktoobri lõpus USA turule suunatud online workshop, kus Visit Saaremaa osales koos hiidlastega. Kohtuti 21 reisiettevõtjaga, kellest 5-6 olid Eestis käinud. Eurooplastega võrreldes olid ameeriklaste eelteadmised oluliselt kasinamad. Huvi tunti nii loodusnähtuste („Kas saartel on võimalik näha virmalisi?“) kui üldise infrastruktuuri kohta („Kas saartel sõidetakse ainult jalgrattaga või on teil sõiduteed ka?“). Muljet avaldas saarte rikkalik ajaloopärand ja väga heal tasemel söök. On selle taga siiras üllatus või ameerikalik viisakus, aga kuulda võis ka lauseid stiilis: „Vau, ma ei teadnudki, et sellised kohad olemas on!“ Järgmine online üritus ootab Visit Saaremaad ees novembri keskel, kui saart tutvustatakse Soome reisikorraldajatele.

Virtuaalüritused hoiavad reisisihtkohad pildil
Kõik online workshopid on toimunud Visit Estonia eestvedamisel ja on osalejatele olnud tasuta. See on ka üks põhjustest, miks Visit Saaremaa neist võimalustest kinni on haaranud. Jaapani ja USA puhul ei ole tegemist Saaremaa jaoks esmase tähtsusega turgudega, kuid kui Saaremaa tutvustamise võimalus koju kätte tuuakse, oleks patt sellest loobuda. Olgugi, et praegu on reisimine väga piiratud, siis inimeste soov reisida ei ole kuskile kadunud. Sestap tulebki sihtkohtadel ennast järjepidevalt pildil hoida.
Seniste kohtumiste põhjal võib sedalaadi ürituste osas ainult kiidusõnu lausuda. Kohtumistest on välja kujunenud mitmeid asjalikke kontakte, millega edasi töötada. Samas on sellise uue formaadi puhul loomulik, et tekib mõningaid viperusi ja muigama panevaid momente. Arvestades, et osalejad on väga erinevates ajavööndites tekib olukordi, kus kohtumisele minnakse liiga vara või liiga hilja. Internetti kolimine võimaldab koosolekuid pidada ka mujalt, kui kontorist. Seetõttu on ette tulnud olukordi, kus vastaspoole selja tagant jälgib irvakil kapiukse vahelt koosolekut ka mängukaru või igava kontoriseina asemel on taustaks telekast jooksev hittmärul. Sellised need tänapäeva koosolekud ongi.
Kui soovid saada vihjeid oma järgmiseks Saaremaa reisiks või kuulda, mida põnevat meitel toimub, siis Liitu Visit Saaremaa uudiskirjaga. Hakkame sulle kord paari kuu jooksul saatma reisisoovitusi ja häid pakkumisi.